Pritiahnuť ľudí na svoj Instagram nie je príliš náročné. Omnoho ťažšie je nových sledovateľov udržať a zvýšiť ich aktivitu. Najnovší algoritmus, ktorý sociálna sieť využíva, uprednostňuje profily s vysokým engagementom. To znamená, tie, kde sa lajkuje, komentuje a zdieľa. Ako toto všetko docieliť?

zdroj: Unsplash.com

Publikujte zaujímavé príspevky

To, čo ľudí pritiahne, sú zaujímavé príspevky. Instagram je hlavne o fotkách a ilustračných obrázkoch. Preto sa trochu pohrajte s grafikou. Fotografie pred uverejnením upravte alebo vložte do peknej šablóny. Dôležité je, aby sledovateľa pri scrollovaní zaujali, a aby pri nich zastavil.

Hneď po grafike je dôležitý popis. Ten nesmie byť príliš dlhý. V dnešnej dobe nemá na čítanie čas takmer nikto. Napíšte 10, maximálne 15 viet. Opíšte obrázok alebo poskytnite praktické rady a tipy. Váš profil nemusí byť vzdelávací na to, aby niečo naučil. Ak máte vlastnú pekáreň, dajte tip, ako upiecť kvalitný chlieb. Nie je potrebný celý recept, stačí jedna ingrediencia, ktorá konečný produkt zmení na nepoznanie.

Internet je plný množstva nástrojov umožňujúcich vytvoriť rôzne typy príspevkov. Nemusíte preto zostať len pri klasických fotografiách. Raz za čas pridajte vtipný či motivačný výrok. Niečo, čo sa spája s vašou značkou. Sledovatelia sa pobavia a obsah budú zdieľať ďalej. Pošlú ho priateľom alebo ich označia v komentári. A presne to chcete.

Pri príspevkoch nezabudnite pokladať otázky typu: “Máte to tak aj vy?” alebo “Čo na to hovoríte?” Zapojte svojich fanúšikov a ukážte im, že vás zaujíma ich názor.

zdroj: Unsplash.com

Komunikujte so sledovateľmi

Vy, ako vlastník značky, možno beriete sledovateľov ako jednu veľkú masu ľudí. Logicky, nie je možné, aby ste ich spoznali všetkých. Na druhej strane, sledovatelia sú jedineční ľudia, ktorí potrebujú osobitný prístup. Ak vám teda niekto napíše správu, odpíšte mu. Či už je to len bezpredmetná otázka, informácia o tom, že vás niekto spomenul v príbehu alebo čokoľvek iné. Odpisujte a lajkujte. Fanúšikovia budú aktívni len vtedy, keď budete aj vy.

Veľmi dôležitá komunikácia prebieha aj v komentároch. Sledujte ich a zistite, čo ľuďom na vašej firme, prípadne značke vadí. Čo by ocenili a potrebovali. Samozrejme, nedá sa vyjsť v ústrety každému, no návrhy bývajú často podobné, ak nie rovnaké. Berte ich do úvahy. Na komentáre sa snažte odpisovať po krátkej dobe, aby komentujúci videli, že vám nie sú ľahostajní.

Robte súťaže

Súťaže sú jedným z najlepších spôsobov, ako získať nových sledovateľov, rozšíriť povedomie o značke a zvýšiť aktivitu. To, ako často by ste ich mali robiť, je len na vás. Niektorí ich využívajú pravidelne, iní pomenej.

A aké súťaže prilákajú najväčšie množstvo fanúšikov? Tie o hodnotné ceny. Ponúknite výhercovi drahšie veci, ako elektroniku či známe značky oblečenia. Úspech budete mať zaručený.

zdroj: Unsplash.com

Správny čas na príspevky

Vo viacerých článkoch nájdete rôzne informácie o tom, kedy je najlepší čas na uverejňovanie príspevkov. A síce sú správne, ich nevýhodou je to, že sú príliš všeobecné. Každý profil je na tom totižto inak.

V štatistikách si pozrite, ktoré dni sú na prispievanie najlepšie. Vypíšte si ich na papier. K nim si následne pridajte najsilnejšie časy. To znamená, kedy sú vaši sledovatelia najaktívnejší. Podľa tohto rozvrhu začnite uverejňovať príspevky. Nezabudnite však, že štatistiky sa neustále menia, a preto ich pravidelne sledujte.

Využívajte Instagram Stories

Vy ste ešte stále neobjavili čaro Instagram Stories? V tom prípade by ste to mali hneď napraviť. Príbehy umožňujú pridávať rôzne nálepky, ako napríklad ankety, otázky či odpovede. Využite ich a zistite, akí sú vaši sledovatelia a čo majú radi.

Príbehy na Instagrame vydržia síce len 24 hodín, no môžete si ich uložiť v tzv. “Výberoch”. Najdôležitejšie príspevky tak zachovajte na svojom profile, aby sa k nim mohol ktokoľvek a kedykoľvek vrátiť.

Nezabúdajte však, že rovnako ako klasické príspevky, aj príbehy by mali byť príťažlivé a pekné. Vytvorte si jednu charakteristickú šablónu a využívajte ju. Prípadne si ich spravte rovno niekoľko a pravidelne ich obmieňajte.

zdroj: Unsplash.com

Experimentujte

Instagramu sa rozhodne nebojte a skúšajte všetky možnosti, ktoré vám poskytuje. Experimentujte s príspevkami a komunikujte so svojimi sledovateľmi. Zvýšte aktivitu na profile jednoducho a už za pár dní.